2013. április 4., csütörtök

Tavaszi szünet és passover

Elnézést kérek mindenkitől, amiért eddig nem jelentkeztem. Mondanám, hogy jó indokom van rá, de nem így van. Egyszerűen csak nem volt kedvem írni, negatív hangvételű bejegyzést meg nem akartam. Hogy végül ez milyen lett, az kiderül, ha végigolvassátok. Én igyekeztem minden tőlem telhetőt megtenni. :)

A tavaszi szünet egyáltalán nem vicces vagy "fun". A lehető legkevésbé sem. Amennyiben nem hisztek nekem, gyertek el au pairnek Amerikába, vigyázzatok szünet nélkül, napi legalább 8-9 órát 2 energiával túlságosan is túltelített kisfiúra, és valószínűleg egyet fogtok érteni velem. :-D

Gondolom lejött mennyire élvezetesen telt a múlthetem, de tisztában vagyok vele, hogy lehetett volna sokkal rosszabb is az egész. Például még 2 nap szünet a következő hétből is. Ja, hogy ez így is történt? Igen kérem, így volt. Nagy hurrá... :-D

Az egész helyzetet rosszabbította, hogy a héten passover hét volt. A passover - magyarul pészah - egy zsidó ünnep, és ha valaki valaha is látta az Egyiptom hercege (LINK) című mesét, tudja miről van szó. A lényeg annyi, hogy ilyenkor a zsidók 8 napon át nem esznek kovász tartalmú kenyeret és semmi olyasmit, ami tartalmaz gabonát, hogy ezzel is emlékezzenek a szabadulásukra Egyiptomból. Vagyis 8 napon át nem ettünk tésztát, kenyeret, vagy bármiféle kekszet. De mielőtt kétségbeesnétek, hogy akkor hogy-hogy nem haltunk éhen, itt a magyarázat: nagyon jó kis üzletet csináltak ebből az egész ünnepből az okos emberek. :-D Van már passover safe mac and cheese, tészta, chicken nuggets és rágcsálnivalók is. Ezek direkt olyan speciális összetevőkből készülnek, amik ilyenkor is fogyaszthatóak a zsidók számára. Az ízük persze annyira nem finom, de ehető. Emellett rengeteg zöldséget, gyümölcsöt, sajtot és tojást ettünk, szóval nem is volt rossz annyira az egész, de nekem jó magyar létemre nagyon hiányzott a kenyér. :-D

Pászka, amit kenyér helyett ettünk
Én egyébként ehettem volna rendes kaját, de nem tettem, mert nem akartam gonosz lenni a családdal. Nyilván nekik is hiányoztak a normális ételek, és nem esett volna jól nekik szerintem, ha én ott eszem előttük. Szóval nem tettem, és jelentem, túléltem a dolgot. Sőt, még talán fogytam is kicsit az egésszel, úgyhogy mondhatjuk, hogy még jó is volt. :-D

A hét - a passover mellett - a nagyszülők látogatásával indult. Ők az atlantai nagyiék voltak, velük még most találkoztam először, de nagyon szimpatikusak voltak. Eredetileg mi látogattuk volna meg őket, de nem tudtunk elmenni host apuka közelgő térdműtéte miatt, így ők jöttek. Hála nekik, nem kellett annyira nagyon sokat dolgoznom minden áldott nap, de így is hihetetlen lassan teltek az órák általában.

Kedden például voltunk a nagyszülőkkel és a gyerekekkel a National Building Museumban, ami annyira nem volt nagy móka a számomra, de volt sok érdekesség a gyerekeknek. Ők jól is érezték magukat, meg igazából nekem is jó volt kimozdulni. :-)

Továbbá kedden nagyon nagy örömömre csomagot kaptam a családomtól, tele mindenféle finom magyar jósággal, aminek sajnos nagy része már el is fogyott azóta.


Pénteken dél körül a család lelépett Virginiába, és csak szombat este jöttek haza. Egyedül voltam itthon, ami nagyon-nagyon szokatlan volt számomra - nem is tudtam éjjel aludni. Ilyen még sosem volt, fura volt, hogy nagyon csöndes a ház. De igyekeztem kihasználni az egyedüllétet, beszereztem egy üveg bort, és kellemesen eltöltöttem az estémet itthon. :-)

Mivel Bebe a héten Floridában volt, nem tudtuk együtt tölteni a hétvégét, meg úgy egész héten sem nagyon tudunk beszélni. A hétvégén nem is nagyon mozdultam ki, sokat skypeoltam a családommal és barátokkal, illetve a vakációs hetem tervezgettem. Vasárnap találkoztam egy magyar lánnyal, aki 3 hete érkezett ide a szomszédos kis városkába. Eredetileg plázázást terveztünk, mert neki sok dologra lett volna szüksége, de nagy-nagy meglepetésünkre - a húsvét miatt - a pláza zárva volt, így egy subway-ben kötöttünk ki, és egy-egy hatalmas szendvics mellett ismerkedtünk. :-)

A húsvét egyébként nekem mondhatni teljesen kimaradt, majdnem el is felejtkeztem az egészről, mígnem anyukámtól jött egy üzenet, hogy otthon kifőtt a sonka és elkészült a franciasaláta. :-D Hát abból sajnos nem ehettem, de volt itt finom pászka, meg passover safe mac and cheese. Hmmm... :-D Illetve a gyerekeim festettek tojást a nem zsidó nagyival, így az is kicsit húsvéti volt, és kaptam egy csomag nagyon amerikai húsvéti édességet. :-)


Ahogy korábban említettem, ezen a héten hétfőn és kedden sem volt iskola a gyerekeknek, ami annyit jelent, hogy nekem iszonyú fárasztó és szörnyen hosszú napjaim voltak. Csak a rengeteg kávé tudott életben tartani, átlag napi 4 nagy bögrényi, de volt, hogy 5 is lecsúszott.
Első kávé kedden - amit még jó pár követett

Viszont szerdán (tegnap) konkrétan örömtáncot lejtettünk anyukával, amikor a gyerekek végre iskolába mentek. :-D Érdekes módon a kávéadagom is drasztikusan csökkent, tegnap már csak 2 bögrével ittam. :-D
Olyan hihetetlenül jó, hogy megint minden visszaállt a normális kerékvágásba. Hosszú volt ez a tavaszi szünet, nagyon hosszú. De konzekvenciaként annyit tudok elmondani, hogy a tavaszi szünetben a legjobb dolog, hogy már végre vége van. :-D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése