2012. május 3., csütörtök

Családkeresés

Én az Au Pair in Amerca ügynökséggel megyek ki Amerikába. Azért őket választottam, mert a legtöbb lány, akiknek a blogját olvasom/olvastam, szintén ezzel az ügynökséggel van kint. Szóval tényleg megbízhatóak.

2012. március 15-én lettem aktív a rendszerben. Addig is rengeteg mindent kellett beszereznem, kitöltenem, feltöltenem. :-)
  • Application form az Au Pair in America weboldalon
  • Fotók: 1 db profil kép és 6 egyéb kép a családomról, barátokról, gyerekekről, stb.
  • Referenciák: legalább 3 db szükséges.
  • Orvosi - Medical form
  • Egyéb dokumentumok: erkölcsi bizonyítvány, diploma/érettségi bizonyítvány, útlevél, jogosítvány
  • Rövid bemutatkozó videó
  • "Dear Host Family" letter.
Huh, azt hiszem ennyi, remélem nem hagytam ki semmit.  :-)
Azután, hogy mindent feltöltöttem, egy interjún kellett részt vennem Budapesten. Bár inkább elbeszélgetésnek nevezném. Eszter, a magyarországi APIA képviselő elmondott mindent a programról, majd pedig egy max fél órás interjú következett angolul. Semmilyen meglepő kérdés nem volt, a gyerekekkel, vezetéssel kapcsolatos tapasztalatomról kérdezgetett. Végül pedig egy személyiség tesztet kellett kitöltenem. Na az jó sok időbe telt. Olyan kérdések voltak, amikre igennel vagy nemmel kellett válaszolni. A kérdések bizonyos időközönként visszatértek átfogalmazva, szóval tényleg őszintén kellett válaszolni.
Ezt követően Eszter elküldte az anyagomat Londonba, a központi irodába, és miután ők is leellenőriztek mindent, aktiváltak a rendszerben. Mint már fentebb írtam, ez március 15-én történt meg. :-)

Az érdeklődő családok:
  1. Prospect, Kentucky: 2 gyerek, 8 éves kislány és 11 éves kisfiú. Velük csak egy emailt váltottam, majd eltűntek az oldalamról.
  2. Alexandria, Vriginia: 2 kislány, 4 és 5 évesek. Velük elég sok emailt váltottam, beszéltünk is Skype-on, de sajnos nagyon problémás család volt, mert a kislányok szülei meghaltak, és a leszbikus nagynénjük neveli őket a partnerével együtt. Természetesen nem a nemi hovatartozással volt gond, hanem a szülők halála. Biztos vagyok benne, hogy ezt a traumát még nem dolgozták fel a gyerekek, és nem szerettem volna ilyen helyre menni.
  3. Downers Grove, Illinois: 3 kisfiú, 4, 6 és 8 évesek. Velük is sok emailt váltottam, és Skype-on is beszéltünk, de valahogy nem éreztem, hogy ők lennének az igaziak...
  4. Lower Gwynned, Pennsylvania: 3 kisfiú, 8, 10, és 12 évesek. Ők nagyon szimpatikusnak tűntek a bemutatkozó levelük alapján, a jelenlegi au pairnek is nagyon jó véleménye volt a családról, de mikor anyukával beszéltem Skype-on, egyáltalán nem volt szimpatikus.
  5. Bethesda, Maryland: 2 kisfiú, 7 és 11 évesek. Anyukával itt is beszéltem Skype-on, de nem volt valami jó beszélgetés, mert anyuka egy Starbucks-ból beszélt, tehát nagyon nagy volt a háttérzaj, és nem sokat értettem abból amit mondani akart. Mondjuk ő sem értette, amit én akartam mondani. :-))) Aztán ők el is tűntek az oldalamról, valaki mást választottak.
  6. Weston, Connecticut: 3 kisfiú: 6, 10 és 13 évesek. Ők nagyon szimpatikusak voltak mikor beszéltünk Skype-on, de sajnos nem engem választottak.
  7. Falls Church, Virginia: 2 gyerek, 5 éves kisfiú és 8 éves kislány. Ők voltak az egyetlenek akiknek még az esélyt sem adtam meg, egyből elutasítottam őket, mert már a levelükben írták, hogy az autót csakis és kizárólag a gyerekek szállítására használhatja az au pair. Ez sajnos nálam nagyon nagy mínusz pont. 
  8. Montebello, New York: 4 gyerek, egy egy éves ikerpár, 3 éves kisfiú és 7 éves kislány. Nagyon szimpatikusak voltak, de sajnos rengeteget kellett volna dolgozni egy héten, több mint 50 órát a picik miatt, és én ezt nem szerettem volna bevállalni. Ugye a szerződésünk csak 45 munkaórát engedélyez, ezt ők is tudják, és mondták is, hogy honorálják a túlórát, de akkor sem lett volna semmi időm.
  9. Trumbull, Connecticut: 2 kisfiú, 6 és 10 évesek. Hozzájuk szívesen mentem volna, nagyon szimpatikusak voltak, de sajnos nem engem választottak, mert mindenképpen olyat akartak, aki már most 100% biztosra meg tudja mondani, hogy marad 2 évig. 
  10. Loveland, Ohio: 2 kisfiú, 1 és 6 évesek. Ők egy félig magyar család, anyuka magyar. Nagyon szimpatikusak voltak, kétszer is beszéltünk Skype-on, de kb. egy időben jelentkeztek azzal a családdal, akikkel végül match-eltem, szóval nem ők lettek a családom. Ők egyébként mindenképpen magyar lányt szeretnének, szóval remélem hallok majd arról a lányról, aki hozzájuk kerül. :-)
  11. Haverford, Pennsylvania: egy 9 éves kislányra kellett volna vigyázni. Nem őket választottam, nem voltak szimpatikusak.
  12. Bethesda, Maryland: 2 kisfiú, 4 és 7 évesek. Ők lettek a családom, szóval róluk majd egy külön bejegyzésben írok. :-)

2 megjegyzés:

  1. Szia!

    Ma reggel mit sem sejtve Vivi blogján megpillantottam, hogy van egy új blog, juhúúú! :-)
    Örülök, hogy te is virtuális papírra veted amerikai életed minden napjait és kalandjait, kíváncsian várom a többi bejegyzést is.
    Vízuminterjúd mikor lesz?

    üdv,

    Kriszta

    VálaszTörlés
  2. Szia Kriszta!
    Köszönöm, hogy Te is elkezdtél olvasni :)
    Még nem egyeztettem interjú időpontot, mert még csak hétfőn matcheltem a családdal, és még nem jött meg a csomag Londonból. De ha lesz időpontom, írok arról is. :)

    VálaszTörlés