2012. május 14., hétfő

Családkeresőknek

Gondoltam megosztom veletek a tapasztalataimat, amelyeket a családkeresési procedúra során szereztem. Ez talán hasznos lehet majd valamikor valakinek, de előre leszögezném, hogy ezek az én tapasztalataim, másnak lehet más a véleménye, én így éltem meg a dolgokat. Általánosítani nem szeretnék, mert egyértelmű, hogy minden család más és más, és egyetlen beszélgetés sem volt ugyanolyan, mint a többi.

Kérdések, amelyeket minden család feltett nekem:
  • Tapasztalatok a gyerekekkel: vagyis miket szoktunk csinálni, játszani, szoktam-e segíteni a házi megírásában, hogyan büntetem őket, ha valami rosszat csinálnak vagy veszekednek.
  • Vezetési tapasztalatok: kiemelten fontos minden családnál!!! Milyen gyakran szoktam vezetni, szeretek-e vezetni, milyen utakon vezetek általában - vagyis szoktam-e autópályán vagy városban vezetni. Volt ahol az is szempont volt, hogy szoktam-e havas/jeges úton vezetni.
  • Itthon mennyire segítek be a házimunkába, mit szoktam csinálni, szeretek-e főzni, és ha igen, akkor mit.
  • Miért szeretnék au pair lenni és miért éppen Amerikában.
Kérdések, amiket én tettem fel minden családnak:
  • Az első mindig az volt, hogy meséljenek a gyerekekről, milyen a személyiségük, mit szeretnek játszani, hogy jönnek ki egymással, stb.
  • A szülők milyen fenyítési módszereket alkalmaznak, ha a gyerekek rosszul viselkednek, vagy veszekednek.
  • Meséljenek a jelenlegi au pairről - miért elégedettek vele, miért olyan jó au pair, stb.
  • Hogy telik egy tipikus napjuk/hetük. Hány órát dolgozik az au pair egy  héten. (bár sokszor ezt meg sem kellett kérdeznem, hanem ezzel kezdték a beszélgetést) 
  • Autóhasználat és curfew, vagyis kijárási tilalom (kb így tudom lefordítani).
Na és itt ki is merült az általánosítás, nem jut eszembe ennél több olyan dolog, ami mindenhol felmerül volna. Ami nagyon fontos, hogy mindig légy kedves és mosolygós. :-)

Ami számomra fontos volt, amikor a családkeresés fázisban voltam, hogy a család azért ne a világ végén lakjon, legalább egy nagy város legyen a közelükben. Tudtam, hogy nem szeretnék nagyon pici gyerekre vigyázni, mert bár imádnivalóak, nekem nem sok tapasztalatom van velük. Az autóhasználat is lényeges, fontos volt, hogy szabadidőmben is használhassam az autót. És végül, ami nagyon fontos volt, hogy legyenek magyarok a környéken. Mert bár igen, persze, nem azért megyek, hogy magyarul beszéljek, és hogy kizárólag magyarok társaságát keressem, de nekem fontos, hogy azért időnként megszólalhassak magyarul is (a családi Skype-oláson túl is), mert ismerem magam annyira, hogy tudjam mennyire honvágyas típus vagyok. Nem is ragoznám tovább, mert lehet az égvilágon senkit nem érdekel, és úgyis mindenki másként látja a dolgokat. :-)

Azért végül még valami: szerintem nem szabad kizárólag hely alapján családot választani. Minden au pair New Yorkba, Floridába, vagy a nyugati partra szeretne menni, de valljuk be, ez csak nagyon keveseknek sikerül. Persze láttunk már arra is példát, hogy valaki kitartó volt, és lett is családja New York-ban. De szerintem sokkal fontosabb a városnál, hogy olyan családod legyen, akik tényleg nagyszerűek, akikkel szívesen beszélgetsz, és jól érzed magad velük, mert velük fogod a legtöbb idődet eltölteni, és mondjuk New York nem fog kárpótolni egy nagyon rossz családot. Legalábbis szerintem.

Zárásul pedig szeretném elmondani, hogy a blogom azért nyilvános, mert tudom nekem is milyen volt álmodozva olvasni mások írásait, és tudom milyen sokat lehet belőlük tanulni. De amiket leírok, az csak az én véleményem, tapasztalatom. Soha nem szabad általánosítani.

5 megjegyzés:

  1. Hasznos kis bejegyzés ez tényleg azoknak, akik most akarnak belevágni. Szerintem mindenki érzi valahol, hogy mikor kell mennie, és mikor kell még várnia kicsit a megfelelő családra. :-)
    Remélem nagyon szuper egy évünk lesz au pair-ként az USA-ban! ;-)

    üdv
    Kriszta

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is remélem, hogy szuper évünk lesz az USA-ban, és ha már úgy sikerült, hogy majdnem egy időben megyünk ki, remélem találkozni is fogunk valahol, valamikor! :)
      Most már én is követem a blogodat, és várom az újabbnál újabb bejegyzéseket! :)
      puszi

      Törlés
  2. Én benne vagyok akármiben, ami kivitelezhető. ;-) Hátha vannak olyan helyek, ahova mindketten szeretnénk elmenni és talán összeegyeztethető is lesz. :-) Igyekszem én is folyamatosan írni a bejegyzéseket, lassan érik a következő...
    pusza

    VálaszTörlés
  3. Bár én nem az USA-ba készülök, csak Angliába, de nagyon nagy segítség volt ez a post, pont erre a kérdésre kerestem választ, hogy mégis mit érdemes megkeresni.

    Feliratkoztam a blogodra, kíváncsi vagyok az USA-ban töltött napjaidra! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, mindig öröm visszajelzést kapni! :)
      Igyekszem majd rendszeresen írni, ahogy most is mindent megosztok. :) Neked pedig sok sikert kívánok Angliához! :)
      üdv,
      Csilla

      Törlés