2013. május 14., kedd

Holiday - Key West tour

A szerdai napra (máj. 8.) fizettük be a Key West túránkat, amit a hostel szervezett. Az indulás reggel 7-kor volt, nagyon fura volt annyira korán kelni, gyorsan összeszedni magunkat, meg még valami enni- és innivalót is venni gyorsan. De teljesítettük a lehetetlent. :-D
A busz meg is érkezett egy pár perces késéssel értünk a hostelhez. A sofőrünk természetesen egy dél-amerikai származású idősebb férfi volt, aki az egész buszút alatt hol angolul, hol spanyolul beszélt arról, hogy hol is járunk. De olyan szinten kevert a két nyelvet, hogy az égvilágon semmit nem lehetett érteni belőle. Szóval ha valakit érdekel (utólag én is el fogom olvasni) a Key szigetek története, ezen a linken olvasgathat róluk: LINK.

Szóval a busszal még felvettünk jópár utast, volt szerencsénk látni Miami belvárosát is, majd robogtunk végig az egyes főúton, egészen Key Westig. Menet közben elhaladtunk az Everglades Nemzeti Park mellett is, ahová szintén befizethettünk volna egy túrára, eredetileg terveztük is, de elég sokba került, és ahogy a buszról láttam, semmi egyéb nincs ott, mint mocsár, meg pár krokodil. (Krokodilt egyébként a hazaúton is láttunk, vagy legalábbis látni véltünk, szóval mondhatjuk, hogy arról sem maradtunk le. :-D)

Majdnem megfagytunk a klímától a buszon
Volt egy félórás pihenőnk egy plázaszerűségnél az egyik szigeten, ahol szerencsére volt egy CVS, és be tudtunk szaladni venni az előző nap szerzett napégésünkre hűsítő spray-t. Azt hiszem az akkor életet mentett. :-D A McDonald's mosdójában gyorsan be is fújtuk magunkat, majd indultunk is tovább. :-)

Seven Mile Bridge

Valamikor fél 12 körül érkeztünk meg Key Westre. Sétáltunk egy kicsit, majd kerestünk egy éttermet, ahol megebédelhetünk. :-)

Ijesztő nagymama szobor
Key Westen így néz ki egy pláza
A kakasok Key Westen olyanok, mint máshol a mókusok vagy a galambok (a történetük itt található: LINK)

Ebédelni egy Roof Top Café nevű étterembe mentünk, és nagyon finom ételt ettünk. Kipróbáltuk a helyi ételeket, a crab cake-et, salátát és a híres key lime pie-t. Nem csalódtam, tényleg nagyon jó volt. :-)

Espresso kávé - már totál ledöbbenek, hogy milyen  pici. Mi lesz velem otthon? :-D
Kilátás a rooftop-ról

Ebéd után elindultunk megkeresni Hemingway házát, ugyanis ő itt élt 1933 és 1937 között. A háza az egyik legnagyobb turista attrakció a szigeten. Ennek ellenére nem volt épp a legegyszerűbb megtalálni, de csak sikerült. :-)

Be nem mentünk a házba, annyira nem érdekelt minket a dolog, meg egyébként is iszonyatosan meleg volt, és strandolni akartunk, így sétáltunk is tovább. Először megkerestük a Southernmost Point-ot, vagyis az USA legdélebbi pontját, ahonnan Cuba mindössze 90 mérföldnyire van, majd strandoltunk kicsit.

Ott arrafelé, a másik oldalon Kuba van :-)

Itt strandoltunk mi is - hát nem volt rossz :-D

Délután fél 4 körül visszaindultunk a városba. Megálltunk egyet fagyizni kicsit, beszerezni pár szuvenírt, és még pár fotót készíteni az utcákról.

A helyi mókusok :-D

Hard Rock Café Key Westen

Key Westnek nagyon egyedi hangulata van, semmihez nem tudnám hasonlítani. Sokan mondják, hogy szebb mint a Bahamák, ezt sajnos nem tudom megerősíteni, de talán majd egyszer lesz összehasonlítási alapom. Az biztos, hogy nagyon szép kis szigetecske, érdemes egyszer elmenni oda. :-)

Délután 5.45-kor indultunk vissza a busszal Miami-ba, és este 9 körül érkeztünk meg a hostelba. A buszon próbáltunk pihenni kicsit, de nem jártunk túl sok sikerrel. Ennek ellenére este még összekaptuk magunkat, és elmentünk partyzni, mert miért is ne. :-D De ez már egy másik történet lesz. Hamarosan következik! ;-)