2013. szeptember 10., kedd

Travel Month - San Francisco

"If you're going to San Francisco
Be sure to wear some flowers in your hair
If you're going to San Francisco
You're gonna meet some gentle people there..."

Augusztus 13-án, reggel 8.55-kor indult a gépem Washington DC-ből - legalábbis indult volna, ha épp nem egy hatalmas vihar kezd el tombolni a térségben, aminek hála a tervezetthez képest egy óra késéssel érkeztem meg San Franciscoba. Ennek ellenére Isabellel (aki a következő 2 hétben az utitársam volt) könnyen megtaláltuk egymást, és a csomagjaimra már együtt vadásztunk. Ez a vadászat valami hihetetlenül sokáig eltartott, mert nem vettem észre, hogy az amúgy teljesen átlagos kinézetű fekete bőröndömről valahol valakik levették a megkülönböztetésként rátett pink szalagot, és így valószínűleg jópárszor elhaladt  előttem a táskám mielőtt rájöttem volna, hogy az az enyém. Ez a tény önmagában annyira nem rázott volna meg, de akkorra már nagyon-nagyon éhes voltam, úgyhogy első utunk San Franciscoban a reptéren egy kínai étterembe vezetett, ahol nagyon gyorsan felfaltam mindent, amit elém tettek. :-D

Ezután már nyugodtan mentünk a hostelünkhöz, és fantasztikus 4 napot töltöttünk a városban. :-)

0. nap - Az érkezés és a nem létező festett falak
Ahogy fentebb említettem, az érkezés kicsit körülményes volt, ám annál boldogabb, hogy végre Californiában vagyunk. Miután ledobtuk a csomagjainkat a hostelnél, útra is keltünk, és host anyukám tanácsa alapján (aki élt a városban egy évig, épp ezért nagyon jól ismeri azt) elindultunk megkeresni a híres (?) wall paintinget. Előre elárulom, hogy azt nem találtuk meg, de láttunk egy-két szép templomot, pálmafát, érdekes san  franciscoi utcát és még érdekesebb embereket. :-D
Sziklás-hegység felülről

City Hall

1. nap - Biciklire fel!
Az első teljes egészében San Francisco-ban töltött napunkat bicikli bérléssel kezdtük, hogy átkerékpározzunk a Golden Gate hídon. Ez valami hihetetlenül hatalmas élmény volt, és bár nagyon fárasztó volt, minden egyes percét imádtuk! A híd túloldalán egy csodás kis városka található, Sausalito. Ott elidőztünk egy picit, ettünk egy-egy isteni fagyit, majd ferry-vel mentünk vissza San Francisco-ba. A kikötőben még bringáztunk egy keveset, majd leadtuk hű járgányainkat, és megnéztük a Lombard street-et illetve Chinatown-t, ahol elfogyasztottuk életünk eddigi legrosszabb kínai kajáját egy kínai étteremben.
Bob és Thomas társaságában

komp vissza
Lombard street
Chinatown
2. nap - Gyaloglás, gyaloglás és még több gyaloglás!
Már korán reggel nyakunkba vettük a várost, hiszen rengeteg minden volt betervezve erre a napra. A Painted Ladies-nél kezdtünk, majd onnan mentünk a hippy körzetbe (Haight street), a Golden Gate Park-ba (és a Japenese Tea Garden-be), a Csendes-óceánhoz, és ha még mindez nem lett volna elegendő, megmásztuk a Twin Peaks-t is. :-D
Painted Ladies

Hippy district
Golden Gate Park

Egy kis Japán

Japenese Tea Garden

Pacific ocean
Twin Peaks
3. nap - Az elmaradhatatlan Cable Car
Az utolsó napunkon már csak a cable car-ozás volt hátra a kötelező turista attrakciókból, így azt meg is ejtettük délelőtt, majd rohantunk a reptérre, hogy felvegyük a bérelt kocsinkat, hiszen nagy út várt még ránk azon a napon (bár ez már egy másik történet lesz :-) ).
Cable Car Isabellel

Összességében szerintem San Francisco egy csodaszép város, gyönyörű látványosságokkal. Ugyanakkor hozzá kell tenni, hogy nagyon kettős is - méghozzá több okból. Egyrészt az időjárás miatt: az egyik pillanatban nagyon meleg van, a következőben meg olyan köd száll le, hogy az orrod hegyéig is csak éppen ha ellátsz, és e mellé még állandó szél is fúj, ami biztosítja ezt a változatosságot. Másrészt hihetetlen sok hajléktalan van az utcákon. Mindenhol. És még csak azt sem lehet mondani, hogy nem zavaróak. De emellett a város annyira szép és magával ragadó, hogy én garantáltan bármikor visszamennék oda. :-)

1. Ez az egyik legjobb képsorozat, amit idáig láttam a blogodban! :) Fantasztikus lehet ez a város! :)

2. Én még mindig amondó vagyok, hogy San Francisco az USA egyik leggyönyörűbb városa. Élni nem biztos, hogy tudnék ott...de az első pillanattól kezdve magával ragadott minket is. Irigykedve néztem a képeidet, másrészről pedig iszonyatosan jó érzés, hogy majdnem egy éve én is ott jártam...;-)
    Kíváncsian várom a következő posztot!
    Puszi,
    Vivi

3. Egyetértek Vivivel, de ezt már én is számtalanszor mondtam - többek között még a blogomban is - hogy az USA legszuperebb városa SF. Élni ott az más kérdés, az más tészta, de hogy bármikor szívesen meglátogatnám újra és újra, és nem lehetne megunni, az egyszer biztos. :-)
    Én is várom a következő bejegyzéseket, ahogyan szépen haladsz dél felé Californiában... :-)

4. Köszi csajok, jönnek a bejegyzések szépen sorban, ígérem ;)