2012. június 25., hétfő

Vízum bajok

A mai napom igen érdekesen telt, de a lényeg annyi, hogy végre sikerült lefoglalnom a vízum interjúra az időpontot.
Na de hogy ki is fejtsem kicsit:
Vízuminterjúra az Egyesült Államok Nagykövetségére kell menni, Budapestre, természetesen személyesen. Ezzel még nem is lenne probléma, na de mielőtt időpontot kérhettem volna, ki kellett töltenem online a DS-160-as űrlapot, ami iszonyú hosszú! Főleg akkor ha az ember először nem is jól tölti ki... Mert igen, bénáztam most ezzel egy jó sort, ugyanis nagy nehezen - több óra leforgása alatt - kitöltöttem az űrlapot, el is küldtem szépen, ahogyan kell. Aztán megtaláltam a Londonból érkezett csomagban a kitöltési útmutatót... Rá kellett jönnöm, hogy amiért órákat szenvedtem, fölösleges volt, mert tök máshogy kellett volna kitölteni mindent. Jött a pánik... A követség honlapján még véletlenül sem találtam meg a kapcsolat gombot, vagy bármilyen elérhetőségre utaló gombot. A kétségbeesés csak fokozódott... Ilyenkor jó kimenni levegőzni egyet, felfrissülten minden simábban megy. Én pontosan ezt tettem, és mire visszajöttem, mintha csak odavarázsolták volna a jobb felső sarokba a kapcsolat gombot. :-)))) Gyorsan meg is találtam az email címet, ahova problémával fordulni lehet, és írtam is egy üzenetet, hogy mégis mit csináljak most. Pár perc múlva jött a megnyugtató válasz, hogy töltsek ki egy újabb űrlapot, és amikor megyek interjúra, akkor mondjam, hogy volt egy hibás is. Azért azt nagyon remélem, hogy tényleg nem lesz belőle gond...
Na és akkor kezdődhetett minden elölről, szépen újra kitöltöttem mindent, ezúttal mindent ezerszer megnéztem, hogy tuti jól írom-e, és meglepő, de egész hamar végeztem vele.
Végül még gyorsan kitöltöttem a fuvarlevelet is - ugyanis a vízumot futárszolgálat fogja kézbesíteni a részemre, és a fuvarlevelet előre ki kellett töltenem.
Már csak annyi maradt hátra, hogy felhívjam  a nagykövetséget egy interjú időpontért. A hívás díja 400 Ft+ÁFA, szóval figyelem, akik még ezután fognak időpontot kérni, jó előre készítsék ki az alábbiakat:
  • A DS-160-as űrlap vonalkódjának számsora
  • Útlevél - be kell diktálni az útlevél számát
  • Születési dátum - ha netán valaki nem tudná fejből a sajátját
  • Telefonszám, amin el tudnak érni - szintén ha valaki nem tudná fejből a sajátját
  • Az igazolás a SEVIS díjról, mert kell a dátum, hogy mikor lett befizetve
  • A fuvarlevélen szereplő vonalkód - be kell diktálni a számsor utolsó 5 számjegyét
Ha mindez megvan, akkor jöhet az egyezkedés, hogy melyik nap legyen az interjú. Nekem először a csütörtököt ajánlotta a kedves fiatalember a vonal másik végén, de hát ez a hét eleve esélytelen volt, és nem is gondoltam, hogy ilyen koránra fog időpontot adni, úgyhogy javasoltam a jövőhetet. Választhattam, hogy hétfő vagy kedd, és a hétfőt választottam. Az időpont pedig hajnali 8.15 lesz, ami már-már délnek fog tűnni számomra, mert a vonatom Debrecenből 4.10-kor fog indulni. Már most látom, hogy szép kis nap lesz a jövőhét hétfő, de bízom benne, hogy egy vízummal gazdagabban fogok hazatérni Budapestről. :-)

A fent leírt dolgok azért fontosak, mert nekem nem voltak kikészítve a papírjaim - örültem, hogy az űrlap kitöltése után elpakolhattam végre - és rohangálnom kellett a szobában, hogy mindent megtaláljak, amit be kell diktálni, miközben ketyegtek a másodpercek. Végül 4 perc 11 másodperccel zártam a beszélgetést... Azt hiszem szép lesz a havi telefonszámla végösszege...

További teendőm még ezen a héten, hogy be kell fizetnem a vízumkezelési díjat, ami 38 400 Ft ebben a hónapban. Egyelőre kicsit lehúzásnak érzem ezt az egészet, mert ez sem kevés pénz, főleg ha hozzátesszük a 620 euró program díjat is, amit szintén hamarosan be kell fizetnem. Remélem az átélt kalandok kárpótolni fognak. :-)

1 megjegyzés:

  1. Ismerős az egész...én is sok mindent lehúzásnak érzek, és sajnos azt kell mondanom, hogy miután ideérsz majd, azután is sok mindent lehúzásnak fogsz érezni. Ez ilyen. Az online kitöltős résszel szerintem mindenki így van, természetesen én is nekiálltam tölteni, mint az őrültek, még csak véletlenül sem néztem körül, hogy van e útmutató avagy nincs :D A havidíj nekünk is elég busás volt akkoriban, bár én tudtam hogy milyen papírok legyenek előttem. Sok sikert hétfőn és ne izgulj, úgyis megkapod! :)

    VálaszTörlés